Ako zlepšujú váš výkon výživové doplnky

Ako zlepšujú váš výkon výživové doplnky

Medzi najznámejšie a najpoužívanejšie patria napríklad Gainer, Kreatín, Proteín. Okrem toho ešte športovci prijímajú aminokyseliny, spaľovače tukov a iné doplnky. Treba si uvedomiť na čo sa pri výbere doplnku zamerať. Musíme si uvedomiť čo nám chýba. Napríklad v prípade Kreatínu ho užívajú športovci, ktorí potrebujú rýchly nárast sily, aby mohli kvalitne cvičiť. V prípade, že si nedokážeme potravou dodať dostatok bielkovín, je vhodný Proteín. A na doplnenie množstva sacharidov je vhodný Gainer. Je preto veľmi dôležité preštudovať si zloženie a účinky doplnkov výživy a zamerať sa na oblasť, v ktorej nám z hľadiska stravovania nejaká zložka chýba alebo jej prijímame veľmi málo.

Každý človek, ktorý sa rozhodne tvrdo pracovať na svojej postave a dodržiavať zásady správneho stravovania a prijímania správneho množstva hlavných látok si musí uvedomiť, že je to dlhý proces, avšak výsledky sú skvelé. Po každom cvičení sa telo bude cítiť lepšie a zdravá strava sa tiež podpíše na fyzickej a duševnej pohode. Dúfam, že tieto rady pomôžu každému začiatočníkovi a vo svete fitnes stravy bude mať každý jasnejšie.

Výživové doplnky sa stali bežnou súčasťou tréningového procesu. Na dosiahnutie lepších športových výkonov sa dnes už nezameriavajú len vrcholoví športovci, ale i tí rekreační. Každý súťaživý športovec sa snaží tlačiť svoje limity nahor a pomáha si výživovými doplnkami.

  

Základ pre vaše telo

Najdôležitejšie je mať v tele optimálny dostatok vitamínov a minerálov k správnej funkcii ľudského tela. Konkrétne vitamínu typu B vitamíny rozpustné vode a vitamíny A,D,E,K rozpustné v tuku, ďalej zinok, železo, vápnik...

Ak budete mať napríklad málo železa v krvi, tak nastane veľký problém so zvyšovaním aeróbnych schopností.

Nezabúdajte ani na pitný režim a dopĺňanie tekutín počas športového tréningu. Pokiaľ vám klesne 2% hmotnosti vody, rapídne sa vám zhorší výkon. Dôležitý pre regeneráciu je aj spánok. Doprajte si denne 7-9 hodín.

  

Doplnková výživa pre vaše telo

Kreatín

Je derivovaná aminokyselina, zvyšuje svalový výkon a silu, čiže je možné trénovať tvrdšie a s väčšou intenzitou. Pomáha pri naberaní svalovej hmoty. Vhodný doplnok pre rýchlostné a silové športy. Existuje veľké množstvo foriem kreatínu, ako sú monohydrát, mikronizovaný, creapure, krealkalyne, kreatine nitrate, pyruvate, tri creatin malate.

Proteín (srvátkový)

Zlepšuje športový výkon, najmä regeneruje a buduje svalstvo. Je vhodný na konzumáciu po tréningu, prípadne počas dňa pre doplnenie bielkovín. Hydrolyzované proteíny sú ľahšie stráviteľné. Vhodné sú najmä pre silové športy, ale pomôžu aj pri ostatných športoch.

Druhy proteínov

Izolát je proteín, ktorý obsahuje viac ako 90% bielkovín a nemá skoro žiadne tuky a sacharidy.

Koncentrát zvyčajne obsahuje 70 - 85% bielkovín. Koncentráty oproti izolátu obsahujú viac tukov, sacharidov a v prípade, že ide o srvátkový koncentrát, tak aj viac laktózy.

Hydrolyzát je naštiepený proteín na menšie peptidy, čo má za následok rýchlu vstrebávateľnosť po užití. Neobsahuje laktózu. Je najdrahší, ale zase najefektívnejší z pohľadu rýchlosti trávenia.

Iontové nápoje

Sú určené k rýchlemu doplneniu tekutín, minerálov a iónov, ktoré telo potrebuje. Počas náročného, dlhého tréningu sa potením z tela nevylučujú iba škodlivé látky a voda, ale aj minerálne látky, ako je sodík, horčík a draslík.

Kĺbová výživa

Pomáha obnovovať väzivá, kĺbové spoje, zaisťuje obnovu a regeneráciu chrupaviek a zabraňuje bolesti. Žraločia chrupavka je z osobnej skúsenosti najefektívnejšia. Jej užívaním sa dá úplne predchádzať akýmkoľvek bolestiam kĺbov.

Glukosamín je látka, ktorá udržiava pružnosť a funkčnosť chrupavky a zamedzuje jej poškodeniu, zmierňuje bolesti v kĺboch, pôsobí protizápalovo.

Glukózové cukríky a energetické gély

Funkciou glukózových cukríkov je rýchle doplnenie energie.

Energetické gély podporujú vytrvalostné výkony, napríklad pri maratóne alebo cyklistických pretekoch. Poskytujú skvelý zdroj energie pred tréningom alebo počas tréningu. Energetické gély obsahujú aminokyseliny BCAA, glukózu, fruktózu i minerály.

Stimulanty

Kofeín stimuluje centrálny nervový systém. Podporuje spaľovanie tuku a má močopudný účinok. Pomáha stimulovať aj krátkodobý a intenzívny tréning (napríklad šprint, intenzívny intervalový tréning). Zvyšuje výkonnosť u vytrvalostných športov (cyklistika, triatlon, plávanie).

Zanechať odpoveď

* Meno:
* E-mail: (Nezverejnené)
   Webstránka (Adresa URL stránky shttp://)
* Komentár:
Typ kódu